RSS feed
Comments Feed

سايت‌هایی که می‌‌بینم:

The NY Times
Slashdot.org
kurzweilai
The New Yorker



نوشتن نیکوست و تفکر نیکوتر.
-هرمان هسه


صفحه‌ی اصلی آرماتيل


Saturday, May 28, 2005

[+]  اول‌هفته يا آخر هفته!‌مساله‌ي نيست!‌

--مي‌دوني Placebo چيه؟ خب، من هم نمي‌دونستم و اين‌هارو ديدم :

Placebo's meaning
Placebo@Wikipedia
Placebo Effect@Wikipedia
"Placebo Effect: Harnessing Your Mind's Power To Heal" ScienceDaily, 2003-12-31
Placebo Effect@Wikipedia
Hawthorne Effect@Wikipedia
Holistic@Wikipedia
Holism in science@Wikipedia

--اين‌طور که مشخص‌ه، يک سري از دارو‌ها هستند که در واقع دارو نيستند. يعني تنها شباهتي که با دارو دارند ظاهرشون‌ه! مي‌گن اين دارو‌ها هم اثرات جالبي دارند. شايد اين هم تاثير همون‌ خط‌کش دروغ‌گو باشه که در پست قبلي نوشته بودم. راستي اگه دکتر هم باورش بشه که هم‌چين چيزي به راستي کار مي‌کنه ( و در مقابل اگر باورش نشه) اون موقع تحليل اثر اين دارو‌ها جالب مي‌شه.
وقتي بدن مي‌تونه در سطح آگاهي‌ِ خيلي پاييني شکستگي‌هاي استخواني رو ترميم کنه، شايد بعيد هم نباشه که در سطح بالاتري از آگاهي بتونه بيماري‌هاي کلي‌تري مثل سرطان و ايدز رو که مختص به يک نقطه‌ي خاص نيستند رو هم درمان کنه. اصلاً چرا قبلاً‌ها کسي از سرطان چيزي نمي‌گفت، حتماً‌ نمي‌خوايي بگي که تصادفي بوده!‌
--راستي خل‌وچل‌(تر!) شديم رفت. روي ميز پر از کتاب‌هايي‌ه که هيچ ربطي به هم ندارند و حتي از اين هم به‌تر!
-- قطعه‌ي Blade Runner از Vangelis رو اگر نشنيدين برين پيدا کنين گوش بدين. يک نمونه‌ي کامل از القا اثر ترس و گشايش رو مي‌تونين تجربه کنين، اميدوارم.
--اولين بار وقتي به اسم بيونيک رو شنيدم سال اول دبيرستان بودم و تنها کتابي که پيدا کردم،‌کتابي بود با همين نام از انتشارات سروش که هيچ موقع دلِ خوشي ازش نداشتم. اون موقع فهميدم که چيزي نيست که دنبالش برم. حالا شايد نظرم عوض شده باشه. نمي‌دونم دقيقاً‌ جزو بيونيک قرار مي‌گيره يا نه،‌اما چيزي که من دنبالش‌م الهام گرفتن از مکانيک موجودات طبيعي نيست، بلکه بيشتر سعي مي‌کنم از الگوهاي رفتار، تفکر و يادگيريِ موجوداتي که اطراف‌مون پيدا مي‌شن (‌و البته اين شامل آدم‌ها هم مي‌شه!)‌براي ساختن ماشين‌هاي به‌تر استفاده کنم. ماشين هم خب معلوم‌ه که مترادف با خودرو نيست.
--کمک! Mp3-Playerِ من خراب شده، روشن‌ش که مي‌کنم مي‌گه:
Error! Reformat the Media
وقتي هم که مي‌خوام فرمت‌ش کنم IOCTL-error مي‌ده!‌کسي آيا تواند که ما را در اين درس تقلبي رساند؟
-- چند وقت پيش به فکر خوشه‌بندي فضاي وب يا حداقل فضاي وبلاگستان افتاده بودم که از روي لينک‌هايي که در هر صفحه وجود دارد و با معيار طول بردار برآيند فاصله از صفحه‌هاي لينک‌داده شده، بياييم يک Visualizationي از صفحه‌هاي همسايه درست کنيم. بد نيست که بدونيم با کي هم‌سايه هستيم،‌يا حتي کي‌با‌کي هم‌سايه هست و خودش خبر نداره!‌;)
--خيلي خوش‌حال‌م از اين‌که دوباره يک موضوع جالب براي مطالعه و دنبال کردن پيدا کردم. شايد براي 10‍‍~15 سال آينده موضوع خوبي باشه. فعلاً که از خوندن در موردش لذت مي‌برم.
-- بزودي، من هم Blogrolling

By Armatil at 5/28/2005 08:06:00 PM  ||   link to this postˆ  || 



:نظرشما

__


Best viewed in 1024x786
This page is powered by Blogger. Isn't yours?

وبلاگ‌هايي که می‌‌بینم، یک نگاهی بیندازید



آرماتيل را به ليست خود اضافه کنيد.
[+]footer

All rights reserved for Armatil.com © 2003~2006