RSS feed
Comments Feed

سايت‌هایی که می‌‌بینم:

The NY Times
Slashdot.org
kurzweilai
The New Yorker



نوشتن نیکوست و تفکر نیکوتر.
-هرمان هسه


صفحه‌ی اصلی آرماتيل


Saturday, December 11, 2004

[+]  Darpa

از آن‌جایی که وقتی در مورد کوچک‌ترین مساله‌ی جدی دنیای بیرون ( منظورم دنیای خارج از کله‌ی خودم هست)، به پلاسیده‌گی خیار و اجماع نظر ربط پیدا می‌کنه، بنابراین سعی می‌کنم این مساله‌رو کاملا به صورت داخلی حل کنم.

یکی از دوستان‌م که معمولاً لینک ‌هایی را از طریق مسنجر برایم می‌فرستد، همین امشب آدرسی فرستاده بود که آن‌چه می‌خواهم بنویسم نتیجه‌ی دیدن محتویات آن است.
یک خبرگزاری هست به اسم شریف‌ نیوز (این هم از خصوصیات کشور ماست که دانش‌گاه به کار خبر رسانی بپردازد. از این دست نهادها برای مصرف کردن بودجه به منظور انجام امر خطیر خبر رسانی که دیگر نهاد های مسول این کار در انجام آن ناتوان هستند، قبلاً‌ هم داشته‌ایم. خبر‌گزاری دانش‌جویان را حتماً شنیده‌اید و این اواخر هم گویا خبر‌گزاری دانش‌آموزان. اشتباه نشود، با پرداختن دانش‌آموزان یا دانش‌جویان به کار خبر رسانی اصلاً مخالف نیستم. اما ایجاد تشکیلاتی برای این‌کار و اختصاص بودجه برای آن را نمی‌توانم توجیه‌ی برایش پیدا کنم.) که خبری را ارسال کرده با این مضمون:

چند شی پرنده‌ي نورانی چند روزی هست که در اطراف پایگاه نوژه پرواز می‌کنند و تجهیزات ردیابی قادر به دنبال‌کردن آن‌ها نیستند و نقل قولی از یک کارشناس دیگر که این‌ها با تولید پلاسما در اطراف خود قادرند از چنان قابلیت پروازی برخوردار باشند که نتوان آن‌ها را ردیابی کرد. {برای دیدن این خبر از سایت اصلی اینجا را ببینید. نظر یکی از دوستان را هم در این مورد بخوانید.}

همان پایین صفحه هم در قسمت اخبار مربوط به این خبر لینکی است در مورد توانایی کشورمان در سرنگونی هر نوع هواپیمای جاسوسی. لابد بدون ره‌گیری!‌

.....

یک ارگان کاملاً سیاسی و چیزی که باید برایش تاسف خورد استفاده از نام دانش‌گاه و دانش‌جو در چنین فضایی است.
واقعاً که جای خوبی داریم زندگی می‌کنیم،‌ دلم برای قشر عامه‌ی مردم می‌سوزد که دسترسی به منابع اطلاعاتی زیادی ندارند و با اعتماد به یک سری نام چیزی را که باید، باور می‌کنند. بعد از آن دلم برای خودمان می‌سوزد که تنها نوع عاقلانه‌ی صرف زمان برای کشورمان به یافتن رگ مناسب برای مکیدن سهم‌مان (عایدی مملکت از فروش نفت)‌ خلاصه می‌شود؛ تنها راه!

By Armatil at 12/11/2004 01:16:00 AM  ||   link to this postˆ  || 



:نظرشما

__


Best viewed in 1024x786
This page is powered by Blogger. Isn't yours?

وبلاگ‌هايي که می‌‌بینم، یک نگاهی بیندازید



آرماتيل را به ليست خود اضافه کنيد.
[+]footer

All rights reserved for Armatil.com © 2003~2006